4 participants
3v3 - 23/05/2013 - Italy 1
[Grognard]_Cosak- Général de division
- Message n°1
3v3 - 23/05/2013 - Italy 1
Seimour- Mis aux arrêts
- Message n°2
Re: 3v3 - 23/05/2013 - Italy 1
Cosak, il faut arrêter de poster les batailles où tu remportes la victoire sur Melet. C'est une évidence. Tu n'as qu'a faire un post avec un tableau sur lequel tu changes le chiffre à chacune des victoires contre lui sinon tu vas remplir le forum.
[Grognard]_Melet- Colonel
- Message n°3
manque de punch à gauche !! La bataille reste incertaine, un moment perdu, une charge (tardive) nous dégage au centre, pas suffisamment pour que l'on s'en sorte .
Dernière édition par [Grognard]_Melet le Ven 24 Mai 2013 - 17:03, édité 1 fois
[Grognard]_Cosak- Général de division
- Message n°4
Lancier et moi pensions la bataille perdue quand l'Aiglon a tardé à se replier face à la concentration de troupes qui lui faisait face. Son armée a fini anéantie mais les pertes causées à l'ennemi ont été très importantes. Bravo à lui. Le reste de la bataille se passe sous forme de combats urbains, avec notamment deux assauts de haute volée entre Ostpreussische Grenadieren et Moyenne Garde.
J'avais pris deux batteries de 6. Une a été perdue avant de se déployer, l'autre a tiré au maximum trois boulets. Comme d'habitude quoi...
J'avais pris deux batteries de 6. Une a été perdue avant de se déployer, l'autre a tiré au maximum trois boulets. Comme d'habitude quoi...
Lancier- Capitaine
- Message n°5
Map was Italy 1 i think ?
Very good game, i liked Melet charges, they were on time cause if he waited we would have the musket advantage i believe but they were so continuous ? i mean charge after charge ? anyway told cosak in game too just my humble opinion but course having no more cavalry to support my defense after using all on right flank was another reason of my losses i think. Yes i really thought we lost the game when our right flank collapsed and i was charged by Melet but Cosak moved to right to hold french storm and push from left also my 2 men returned to fight, congratulations cosak, veterans always turn battles from loss to victory i know.
thanks all.
Very good game, i liked Melet charges, they were on time cause if he waited we would have the musket advantage i believe but they were so continuous ? i mean charge after charge ? anyway told cosak in game too just my humble opinion but course having no more cavalry to support my defense after using all on right flank was another reason of my losses i think. Yes i really thought we lost the game when our right flank collapsed and i was charged by Melet but Cosak moved to right to hold french storm and push from left also my 2 men returned to fight, congratulations cosak, veterans always turn battles from loss to victory i know.
thanks all.
Lancier- Capitaine
- Message n°6
gentlemen anyone have the replay? will be appreciated ...
- Message n°7
[Grognard]_Cosak a écrit:Lancier et moi pensions la bataille perdue
Mon attentisme et le pessimisme de frog à la seimour vous à sauvé .
- Message n°8
you re right .Lancier a écrit:Map was Italy 1 i think ?
Lancier a écrit:Very good game, i liked Melet charges, they were on time cause if he waited we would have the musket advantage i believe but they were so continuous ? i mean charge after charge ? anyway told cosak in game too just my humble opinion but course having no more cavalry to support my defense after using all on right flank was another reason of my losses i think. Yes i really thought we lost the game when our right flank collapsed and i was charged by Melet but Cosak moved to right to hold french storm and push from left also my 2 men returned to fight, congratulations cosak, veterans always turn battles from loss to victory i know.
thanks all.
i agree and i'm sure you enjoy the playable of it . v3.1 will be far away from this unfortunatly .
i charge and charge because frog order to do it !!! he was our general on this battle ! Just before them we believe that battle was lost . If not i think we should have retreat out of town to safe some units .
Seimour- Mis aux arrêts
- Message n°9
[Grognard]_Melet a écrit:Mon attentisme et le pessimisme de frog à la seimour vous à sauvé .
Il y a un type de pessimisme qui m'est attribué. C'est excellent.
- Message n°10
[Vélite]_Seimour a écrit:Il y a un type de pessimisme qui m'est attribué. C'est excellent.
Oui, en effet ! Je renonce à la description, il faut le vivre .